Question sur l'inactivité !

Discussion en Français sur NeoBook

Moderator: Neosoft Support

Locked
User avatar
neobook84
Posts: 85
Joined: Wed Feb 25, 2009 3:55 am
Location: Vaucluse (France)
Contact:

Question sur l'inactivité !

Post by neobook84 »

Bonjour. J'ai utilisé la fonction d'inactivité pour faire bouger des objets sur une page après un certain temps. Hélas, quand on bouge la souris (donc une action), rien ne se passe. Il faut que je clique sur un bouton pour revenir à ma page d'origine. Quelqu'un sait pourquoi (et comment modifier ...) le déplacement de la souris n'est pas considéré comme une action ? Par avance merci ! :idea:
Neosoft Support
NeoSoft Team
Posts: 5628
Joined: Thu Mar 31, 2005 10:48 pm
Location: Oregon, USA
Contact:

Re: Question sur l'inactivité !

Post by Neosoft Support »

If you move the mouse over the page it will be considered activity. If you want only object clicks to be considered then you will have to do something different. For example, you could use a Timer object set to whatever interval you like. If the Timer reaches that interval then move the objects, change pages, etc. If the user clicks on something then simply restart the Timer like this:

TimerStart "Timer1" "10000"

Replace "10000" with your interval in milliseconds.
NeoSoft Support
User avatar
dec
Posts: 1663
Joined: Wed Nov 16, 2005 12:48 am
Location: Spain
Contact:

Re: Question sur l'inactivité !

Post by dec »

Hello,

In addition to what Dave said, maybe you like to consider the possible use of my npHook plugin. This plugin allows you to control the keyboard and mouse in the way that is possible to get informed when a key is pressed or the mouse is move or clicked in a system wide, not only in your publication.

npHook include a sample named "Inactivity" which shows how you can use the plugin to get informed when the user do not touch the keyboard or mouse in certain time. I think you may can adapt the plugin to suit your needs, for example, examinating only the mouse clicks, or the keyboard, or both, just like in the plugin sample I refered.

To your convenient, I compile the "Inactivity" sample of my npHook plugin and you can download and take a look following this link:

http://neoplugins.com/?download/inactivity.zip

Hope this can help you in some manner. ;)
.
Enhance your NeoBook applications!
.
58 plugins, 1131 actions and 233 samples
.
NeoPlugins website: www.neoplugins.com
.
User avatar
neobook84
Posts: 85
Joined: Wed Feb 25, 2009 3:55 am
Location: Vaucluse (France)
Contact:

Re: Question sur l'inactivité !

Post by neobook84 »

Merci beaucoup pour vos réponses. je vais essayer le timer et le pluggin; Mais je vous confirme que le fait de bouger la souris ne met pas fin aux actions (même simples comme afficher une image) que je mets dans la fonction d'inactivité... Encore merci !
User avatar
neobook84
Posts: 85
Joined: Wed Feb 25, 2009 3:55 am
Location: Vaucluse (France)
Contact:

Re: Question sur l'inactivité !

Post by neobook84 »

Merci beaucoup pour vos réponses. je vais essayer le timer et le pluggin; Mais je vous confirme que le fait de bouger la souris ne met pas fin aux actions (même simples comme afficher une image) que je mets dans la fonction d'inactivité... Encore merci !
Locked