Déplacement de la souris et clickmouse

Discussion en Français sur NeoBook

Moderator: Neosoft Support

Locked
Guy
Posts: 4
Joined: Sat Feb 21, 2015 9:47 am

Déplacement de la souris et clickmouse

Post by Guy »

Bonjour à tous,

Voici mes nouveaux questionnements:
-Est-il obligatoire lorsque l'on veut placer la souris à un autre endroit de l'écran ( pour effectuer un click) de voir son déplacement.
Ne peut-on pas la faire disparaitre le temps de ce déplacement?
-Existe-t-il une commande pour effectuer un click sur un bouton poussoir sans être sur celui-ci (par exemple nommer le bouton poussoir et effectuer le clickMouse

Merci pour votre aide
User avatar
dpayer
Posts: 1394
Joined: Mon Apr 11, 2005 5:55 am
Location: Iowa - USA

Re: Déplacement de la souris et clickmouse

Post by dpayer »

Guy wrote:Bonjour à tous,

Voici mes nouveaux questionnements:
-Est-il obligatoire lorsque l'on veut placer la souris à un autre endroit de l'écran ( pour effectuer un click) de voir son déplacement.
Ne peut-on pas la faire disparaitre le temps de ce déplacement?
-Existe-t-il une commande pour effectuer un click sur un bouton poussoir sans être sur celui-ci (par exemple nommer le bouton poussoir et effectuer le clickMouse

Merci pour votre aide
One simple method is to put the actions associated with the button click in a subroutine. When you click the button have it perform the subroutine. If you need to get the same results as clicking the button, simply run the subroutine programmatically.
David Payer
Des Moines, Iowa
USA
Guy
Posts: 4
Joined: Sat Feb 21, 2015 9:47 am

Re: Déplacement de la souris et clickmouse

Post by Guy »

Bonjour et merci pour le temps que vous prenez pour me répondre.
Je ne sais absolument pas comment fonctionnent les subroutine ( de la programmation en quel langage ni ou elle doit être crée.)
Existe-t-il des documents pouvant me renseigner?
Je trouve dommage que pour cliquer sur un bouton on ne puisse le faire "à distance"
Je trouve gênant de ne pas pouvoir faire disparaitre cette souris (perte de temps, obligation de repartir à un autre endroit de l'écran pour continuer le programme)
D'avance un grand merci si vous pouvez continuer à m'aider
Neosoft Support
NeoSoft Team
Posts: 5628
Joined: Thu Mar 31, 2005 10:48 pm
Location: Oregon, USA
Contact:

Re: Déplacement de la souris et clickmouse

Post by Neosoft Support »

Instead of writing code to move the mouse pointer and physically click a button, you can create a subroutine with the same code and execute it with the GoSub action. Subroutines can be created and edited from NeoBook's Book menu. More about subroutines from the help file below:

You can think of Subroutines as a repository for often used groups of actions. Instead of typing the same commands in multiple places, you can enter them once here and then reference them using the GoSub Action. Command blocks, or subroutines, begin with a unique descriptive label and end with the special command “Return”. For example:

:SubroutineOne
AlertBox "Hello" "This is my subroutine"
Return

:OtherSubroutine
AlertBox "Hello" "This is my other subroutine."
Return

Unlike the other actions in this section, subroutines are not executed automatically in response to some specific event. Instead, subroutines must be executed explicitly with the GoSub Action. For example, to execute “SubroutineOne” above, we would execute the following Action somewhere else:

GoSub "SubroutineOne"
NeoSoft Support
Locked